آزمایشی سریع برای تشخیص التهاب درافراد مبتلا به دیابت نوع 2

 28 سپتامبر 2016- یک کیت جدید که توسط محققان سنگاپوری ساخته شده است به پزشکان اجازه می دهد وجود التهاب درافراد مبتلا به دیابت نوع 2 را با سرعت بیشتری تشخیص دهند.

 تست‌های تشخیص فعلی به دلیل جداسازی سلولهای خونی از هم برای آنالیز به حداقل چندین ساعت زمان نیاز دارند.

 این روش تشخیصی جدید که توسط محققان دانشگاه فنی Nanyang(NTU)در سنگاپور ابداع شده است تنها به چندقطره خون برای آنالیز نیاز دارد، از مزیت‌های دیگر آن اینست که این آزمایش بسیار ارزان است.

نویسنده‌ی ارشد این مقاله دکتر Weiاز دانشکده ی پزشکی Chianبا اختراع یک چیپ جدید جزء کلیدی این کیت را تولید کرد.

او می‌گوید: با طراحی کانالهای بسیار ریز بروی چیپ، ما توانستیم بطریق فیزیکی سلولهای خونی را بر اساس سایز آنها مانند یک ماشین مرتب سازی سکه، از هم جدا کنیم.

 سیستم ایمنی بدن از مقادیر قابل توجهی گلبول سفید تشکیل شده است، نوتروفیل‌ها نوعی از این گلبولهای سفید هستند که در زمان ترمیم بافت یا مبارزه با عفونت یا التهاب، تعداد آنها افزایش می‌یابد.

 یافته های تیم تحقیقاتی NTUنشان داد از نوتروفیل‌ها می‌توان برای تشخیص التهاب در بیماران  مبتلا به دیابت نوع 2 استفاده کرد، این کیت تشخیصی جدید نوتروفیل‌ها را از نمونه‌ی خون جدا می‌کند.

دکتر Hou Han Weiمی‌گوید: تجزیه و تحلیل نوتروفیل‌های جدا شده می‌تواند میزان التهاب  و خطر عفونت در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 را نشان دهد.

ما امیدواریم در آینده، پزشکان با دقت بیشتری از ترکیب مناسبی از داروها برای درمان بیماران خود استفاده  کنند و با رویکردی با هدفمندی بیشتر به درمان بیماران مبتلا به دیابت بپردازند.

تصور بر اینست که اگر افراد مبتلا به دیابت بر اساس وضعیت التهابی خود و همچنین میزان قند خونشان گروه ‌بندی شوند، پزشکان درتعیین درمانهای بهتر برای بیماران خود موفق تر خواهند بود.

پرفسور Boehm، مدیر علمی تحقیقات بیماریهای متابولیکی در دانشکده‌ی پزشکی NTUگفت: این کیت تشخیصی جدید، مدیریت دیابت را با فراهم نمودن سیگنالهای زمان واقعی مربوط به مجموعه‌ای از عوامل خطری که بیماران با آن مواجه هستند، بهبود خواهد داد. این کیت روش مراقبت از بیماران را بهبود داده و بیماران مبتلا به بیماریهای مزمن را قادر می سازد تا از خود مراقبت کنند و درنهایت‌ ما به یک جامعه‌ی سالم تر برسیم.

 یک مطالعه‌ی وسیعتر با تمرکز بر استفاده از این کیت برای طراحی درمانهای فرد گرایانه درحال انجام است.

 منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2016/sep/faster-test-developed-to-detect-inflammation-in-type-2-diabetes-90524913.html